söndag, november 16, 2008

Väder och vandaler

Och nu följer en väderrapport : -4,4 grader och SNÖ !!! snyyyyft, hatar snö, som tidningsbud vill man ha bar mark och plusgrader, det var väl onödigt att det skulle snöa redan nu. Läste i tidningen i går att i fredags var det 11 grader + som varmast i Sverige, minns inte vilken ort, och kallast var Naimakka med - 34 grader !!!!
Helt ofattbart ju ...

I går fick jag en chock när jag delade tidningarna, vandaler hade förstört 7 brevlådor i rad, ett fall hela staketet också, jamen varför är folk så ondskefulla ?
Jag som tänkte bara en stund innan att man vill ju inte dela tidningarna i centrum i en stad, fylla och glaskrossning, men på en villagata i en norrländsk förort kan ju inget hända, jo grattis, vad hade hänt om jag hade kommit när de höll på ?
Hade de stuckit,eller hade de misshandlat mig ? man blir rädd ju .

För tillfället har jag fullt med att göra julkort och städa, men jag blir ju skadad hela tiden, skar mig i vänster pekfinger på en sax, sen efter en halvtimme så skar jag höger lillfinger på en hyllkant och fick en liten sticka under nageln, det är synd om mig idag.
Kom på att jag har varit dålig på att uppdatera mina nyårslöften ,första månaderna gick det så bra,men nu minns jag inte ens vilka de var,haha, får läsa bakåt i bloggen sen nån dag och kolla vad jag glömt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ajaj - det var verkligen inte något man förväntar sig i en liten ort som din. Men vandaler finns över allt, tyvärr. Hoppas det går bra på dina rundor i fortsättningen.
Har du lust att skicka mig ett mail? Jag har haft datakrasch och plopp så var allt borta alla emailadresser och annat.
Jag tycker du ska ringa till veterinären och fråga om din katt. Innan du tar ett sådant drastiskt steg att avliva henne. Det är kanske bara en enkel grej som går att ordna med medicin. Att hon biter sig kanske beror på en infektion i såret hon fick i somras. Kolla upp det! Din katt betyder ju så mycket för dig.
Annars är det väl bra här hos mig! Ha en fin dag.