fredag, juli 18, 2008

Tropisk värme ??

Ja jag tjatar om vädret,men det stod i tidningen häromdan att vi i Sverige kan få tropisk värme under semestern, att vi kanske slår det gamla rekordet på 38 grader från nån gång på 40 talet eller vad det nu var,jag minns inte vilket år.
Men idag hade vi 19 ,det var nog det varmaste vi hade i år, nätterna är inte lika kyliga som förr, det är 9 grader ibland, men tropisk värme, är det nån som går på det ??
Om vi ens kommer upp i 25 blir jag förvånad.

I går gjorde jag egen pizza, med färdig botten.
På ica kan man köpa en botten med tomatsås för 14.90,bara att lägga på valfri fyllning och grädda i 8 minuter står det,men jag tog snarare 11 minuter.
Den blev god och mycket mäktig, åt ungefär halva,och då kände jag mig som en orm som ätit en hund och som vill sitta och smälta sin måltid några dar.
Jag tog överbliven köttfärssås, salami, en limefrukt som jag skar i små bitar, ananas, äpple, lök och ost såklart, och det var smaskens.
Min mamma började med äpple på pizza redan på 70 talet, jag är van att det ska vara med, men min man tycker att det är jätteknäppt.
Äpplet gör att pizzan blir saftig och fin.

Inga kommentarer: