måndag, juli 21, 2008

På hotell i Gävle

I dag steg vi upp tidigt, hann sova lite mer än 5 timmar, åkte till Sundsvall, träffade min scrapkompis Maxell och hennes son,men de vill inte på bild i bloggen.
Så kul att få träffas i verklighet och jag fick så snygga papper med resetema, dekorationer mm.

Sen åkte vi vidare och då brakade det loss, det har regnat nästan hela vägen,men ett tag regnade det så jag trodde att bilen skulle få skador i lacken, det regnade så vi kunde knappt se ut ur bilen,det var otäckt, och hela tiden blixtrade det över hela himlen, jag mitt nöt kom på efteråt att man skulle ha filmat det.
Kom fram till hotellet ( 655 kr för en natt för hela familjen inklusive frukost ) och bar in sakerna, när vi sen skulle åka iväg att äta ( de tar ju 153 bara för Caesarsallad här, hmm ) så regnade det så att när vi parkerade utanför pizzerian och kutade in , hann vi blir så blöta att det droppade om oss.
Åby pizzeria heter den, det var den godaste pizza jag nånsin ätit.
Skinka,sparris och bearnaise, men själva degen var så speciell också.

Har simmat i hotellets pool,som om jag inte var nog blöt innan ,haha.
Pojken stortrivs och tycker att vi borde bo på hotell oftare.
Nu ska vi zzzzova, kört över 50 mil idag, minns inte exakt hur långt, imorgon blir det 50 mil till.
Saknar kissekatt så mycket.

1 kommentar:

maxell sa...

Ah. Härligt att ni hann fram och hann med att bada trots ett sådant oväder. Vi råkade ut för det med när vi åkte hem igen. Snacka om att det stod som spön i backen å på lacken.

Skoj också att träffas fast nästa gång får jag nog lämna det där obstinata yrvädret hemma. Så jag slipper vara så förbaskat disträ för att jag måste hålla någorlunda koll på han. :) Hur som haver. Vassego för papper. De är definitivt rätt tema och även stuk för dig. Dock är väl färgerna kanske inte exakt rätt, men det kommer att fungera ändå. Tack för det du hade med till oss med. Grabben är er mycket tacksamma för Buffa. Han är verkligen såld på de där berättelserna.