söndag, juli 20, 2008

M.A Numminen



I dag var min första lediga dag på semestern, eller ok,det blir ju imorgon, idag skulle jag ha varit ledig ändå,men jag räknar det från idag.
Jag har haft tusen saker att göra i veckan, städa i garderoberna, börja packa, tvätta, sortera scrapsaker mm, och i natt var jag uppe till 2.30 och ändå hann jag inte allt jag hade tänkt, när väckarklockan ringde kl 8 var jag mer död än levande, strax före 10 kom vi iväg på vår ca 20 mil långa resa till Åsele marknad.
Resan tog 2 timmar 15 minuter.
Vi köpte bland annat dvdfilmer, tårtpapper (att scrappa med ) och kläder, Claes köpte byxor och jag köpte 2 kjolar av en indier, det var så varmt att det var som att vara i Indien när solen lyste,men när det blev moln kändes det mer lagom.
Jag blev så förtjust i den svarta kjolen att jag bytte om till den när vi kom till bilen, den syns på bilden av mig o Numminen.

Han uppträdde där i ca 35 minuter, en glad och medryckande show, de flesta gungade i takt till musiken, jag blir så glad av honom, köpte en skiva som han signerade, fick även autografen i ett block.

Dessutom som en bonus träffade jag Sylve Holmgren, min favorit-journalist, han skriver bra,men är också en omtänksam medmänniska som har min fulla beundran.
När en invandrarfamilj utvisades för många år sen så var han en av de som hjälpte dem med pengar och han hälsade på dem,hade med saker från Sverige mm.
Min gosse heter faktiskt Sylve som mellannamn efter honom, och en gång förr har vi träffats, det var för 5 eller 6 år sen, för det var innan jag hade digikamera,så jag hade inte med den,men nu fick jag en bild på oss tillsammans, och en på bara honom.
Han tycker såklart att det är kul att jag gett sonen mellannamn efter honom,och det är ju ett ovanligt namn också.
Han fotade för tidningens räkning under showen, men sen när jag fick prata med Numminen så fotade Sylve också, han lovade att maila,så det ska bli spännande att se om hans bilder blir bättre än våra, hans kamera är ju mycket bättre.

Jag skriver sällan i bloggen,men nu ska jag skynda mig, för jag har massor att göra, packa klart, skriva 3 mail, rensa kylen inför semestern, stänga av vattnet ute, packa till en tjej som fått vänta alldeles för länge osv.
Och så ska vi upp kl 8 ungefär, för semestern går ju ut på att färdas längst vägarna,så vi ska söderut, och imorgon ska jag äntligen få träffa min pysselvän Maxell, det ska bli toppen.
När jag kom hem från Åsele var jag så trött att jag la mig på sängen och somnade på nån minut, sov en halvtimme ungefär, yrkesskada, jag sover när jag får ungefär.
Sen körde vi till min mamma med kisse, och så skulle min låtsaspappa och min man (som skjuter upp saker till sista sekund) byte till nya regskyltar på bilen,men det gick inte bra,och jag blev mer o mer stressad att bara stå där och inte kunna göra allt jag ska,sen tappade de en skruv, bokstavligen alltså,hihi.
Och jag höll på somna på min mammas säng när de ropade att vi skulle åka.
Nu har vi tankat bilen,och jag packar, flaxar och äter en hamburgare, vi hade en god sallad med som lunch,och middan blev hmm varsin varmkorv m räksallad, jaja, jag ska äta nyttigare imorgon (då ska vi till Mcd kanske,fnissssss )

Inga kommentarer: