söndag, juni 22, 2008

Jag har freestylat

Jag hängde på Maxells utmaning (länk till hennes blogg finns till vänster) och det fanns flera bilder att bli inspirerad av, jag valde den här

Den fick mig att tänka på 50 tal, bilar och servitriser, typ omslaget till filmen Sista natten med gänget (som jag förövrigt mindes som bra när jag hade sett den på 80 talet,men när jag såg den ifjol blev jag så besviken att jag la den i loppis högen och där ligger den nu )

Detta är min skapelse :

Nu blev det lite mörkt, för jag fotade ikväll,kanske uppdaterar med en ljusare bild imorgon.
Fotot är taget i Turkiet 1996, en hederlig gammal Taxi från 50 talet.
Stämplarna med det söta raggarparet är från Magnolia, servitrisen från Space age design, den rosa bilen och drinken från Pink cat studio, den svarta bilen från October afternoon, snigeln är från Hänglar och rocktjejen är från Forma hantverk.
Så har jag använt punchinella somjag fäst med 2 brads, den rosa cirkeln nertill är en sån där sak som medföljer när man köper dvdskivor på storpack,jag färgade den med en stämpeldyna, en liten stjärna som känns som blandning mellan tyg och papper,vet inte riktigt vad den är, en platt blomknapp,pusselbitar och inte att glömma : den blå saken som sticker upp från fotot,den kallas flat pinz.
Det var min man som sa vilken rubrik jag skulle ha, han är är riktigt duktig på sånt.
Vet inte om ni som gör mycket freestyle tycker att det här är äkta,det är ju mest stämplat,men för mig är det vildare än vad jag brukar göra,så jag tycker att jag kommit loss ordentligt,hihi.

1 kommentar:

maxell sa...

Jag tokgillar din tolkning. Så somrigt härlig och allt. Å jag blir så glad att se att du "vågar" prova att tänka utanför dina ramar.

Sedan är det ju helt underbart att du såg att det där fotot helt plötsligt fick en poäng i sig. För allt har det bara vi kikar närmare på det och sätter in det i sin "rätta" kontext. :)

Åsså är jag så glad att du ville å att du även hann med att vara med i min utmaning. Sist, men absolut inte minst, hoppas jag att du haft en helt underbart skön och bra vecka där du varit och kommer hem med en massa ny energi och allt. Kram.