fredag, juni 13, 2008

35 sniglar nu

Klicka här så ser ni alla mina 35 små vänner, tänk att det finns så många olika snigelstämplar.

Vi har sålt gamla Volvon nu, för 3600 kr, suuuuck,men ingen ville ju ha den, det var tillslut en enda person som var intresserad,och det var en kompis till en kollega, man ska inte annonsera ut bilar,det är att kasta bort pengar, 3 gånger har jag sålt bilar, första gången var det till min farbrors kollega, andra gången till min mammas grannes dotter. Så annonsera är ingen mening,bättre att lita på djungeltelegrafen.
Men bättre 3600 i handen än en rostig volvo som gått 44 000 mil,men oj vad jag saknar den ändå,det var ju en familjemedlem sen 9 år.
Nya söta Volvo skämde ut sig totalt häromdan, när min man skulle ta med sina föräldrar på en tripp till stan,första gången de hälsar på sen vi köpte den ( psst, han har ju en uppsättning föräldrar till, ni är också välkomna hit, vi har gästrum med dubbelsäng )
och på väg hem så körde han ner rutan med elhissen, det är ju en normal grej att göra när man ska prata med nån på gatan,men sen gick den inte upp igen och det ösregnade ...
Jag tänkte ju på 2-3000 kr i reparationskostnader,men jag bad till Gud, och så fick min Samara sova ute,och Volvon fick sova i garaget med Opeln, och på morgonen så gick elhissen upp, halleluja, hihi.
Men svärfar hade kul en hel dag åt det där " På vår bil kan man använda elhissarna även när det regnar " höll han på, ja bra att det finns humor ,det är såna där saker som blir roliga historier så småningom,men som gör en stackars bilägare galen när det händer.

Inga kommentarer: