onsdag, maj 14, 2008

Pernilla igen






Jag är ju så slö med att uppdatera bloggen, allt hinner bli gammalt och inaktuellt innan jag hinner skriva,men här kommer bilder från förra lördan.
Vi vann alltså biljetter till Sound of music, och satt på parkett, 12e raden.
När vi stod i kön så upptäckte vi att hela personalen från bilverkstan vi lagar bilarna hos, var där,de är alltid så hjärtliga när de ser oss, vi har varit där ofta tydligen när de känner igen oss så väl.
Ovanligt att se ägarens son i kostym,han som annars altid har firmatröja på sig.

Föreställningen var helt underbar, utom nunnorna då, de sjöng ju opera så jag knappt uppfattade texten,och så högljutt att en tant i publiken höll för öronen när de satte i gång,men Pernilla Wahlgren och Tommy Nilsson var toppenbra, hon var hur söt som helst, den rollen passar henne så bra.
Efteråt hade hela publiken bråttom, de knuffades och trängdes, men vi tog det mycket lugnt, och väntade utanför tålmodigt.
Vad jag inte förstår är varför folk köper ett dyrt program för 50 kr och sen inte tar hem det,men då fick jag mig ett gratis sen,med fina bilder,hihi.
Och så kom de ut till sin väntande buss, Tommy var trevlig och glad,men min penna funkade ju knappt, pinsamt, han fick nästan rista in autografen .
Fillie Lyckow är en otroligt rar kvinna som spelade hembiträdet, ända sen jag var liten har jag tyckte att hon är så gullig och sympatisk, och hon var hur hjärtlig och personlig som helst, hon hade en egen penna tack och lov.
Inte kan man tro att hon är 74 år, snacka om att vara vacker.
Och sen kom äntligen Pernilla !! Jag har ju hennes autograf sen förr,men kul att ha en till, pennan funkade så där halvt,hon skrev, skakade pennan,skrev osv,men hon var tålmodig, och när jag berättade hur mycket jag beundrar henne och hur bra hon var i showen så blev hon jätteglad.
Jag fick en kram,och sen gick vi därifrån till bilen som vi hade 2 gator bort där det var gratis,hehe,varför ska man betala 20 kr för parkering när man kan få lite motion.
Och jag var salig, gick och sa " Pernilla , Pernilla " nästan hela vägen,så min man hade kul åt mig och sa " ja ja jaaaa ".
Nu kom bilderna i oordning här,men jag låter det vara så,det är så bökigt att flytta på dem.

1 kommentar:

maxell sa...

Musikal. Va mysigt det låter.

Åsså mer kändisspotting. Skoj!

Tommymannen har jag råkat på en gång i forntiden. På den tiden han gick iklädd spandex och hade rejäl pudelfrilla. Om jag inte minns helt galet har jag ett puss och kram från honom någonstans. Uttryckt på riktigt rockersmanér... :)