tisdag, maj 27, 2008

Fönster

I lördags fraktade vi hem 3 fönster.
Det är de sista, har hållt på i 11 år och köpt fönster, det ska bli så skönt när de är på plats.
Först tankade vi, åkte över till Obbola och hämtade min mammas grannes släpvagn, körde till stan, sen kö på Coop, ett biträde som skulle hjälpa att lasta,men pratade i mobil samtidigt som han körde gaffeltruck, ett biträde som slog in nåt på kvittot som inte var mitt så hon fick göra återköp sen.
Sätta fast fönsterna med spännband, köra hem sakta, skruva loss 30 skruvar från träställningen som höll fast dem, bära dem till förrådet, köra över till Obbola med släpvagn.
Då hade det tagit 3 timmar,och min låtsaspappa sa " det var otroligt vad ni tar hela dan på er, har ni inte annat för er ? det ska väl inte ta så lång tid "

Jag blev suuuuuuuur, helt utmattad blev jag faktiskt.
Idag kom han hit och hjälpte Claes att bära upp dem till övervåningen i huset, på fredag kommer min pappa för att montera in dem.
Fast nästa år är det ju dags för källarfönster,det tar visst aldrig slut.
Dessutom håller jag på med hallen,river tapeter, ska slipa spackla och måla på dörrposter, måste få bort all tapet från skåpdörrarna för de ska målas.
Men det kommer att bli så fint när det är klart.
De gamla har ju suttit uppe i 12 år,och i hallen går alla tydligen och gnider sig mot väggarna, så slitna och smutsiga som tapeterna var.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fint ni kommer att få det nu! Nya fönster och en ny hall! Du måste lägga in lite bilder sen så vi får se hur det blev. Tack för hälsningen och det fina kortet som jag fick på min födelsedag. Jag blev jätteglad! Har inte kunnat läsa din blog på ett tag för vårat internet har krånglat men nu tror jag det ska fungera, fast man vet aldrig. Försökte skicka en kommentar nyss men då ramlade jag ut. Jag gör ett nytt försök. Hoppas det går bättre nu!
Kram Christina