onsdag, maj 14, 2008

Flax flax

I natt var det grymt att vara tidningsbud.
Det var bara 36 tidningar i varje bunt,så tjocka var de, 100 är det normala. De rymdes knappt inte ens i bilen !
Varje tidning vägde 347 gram,och det var 342 tidningar,det blir 118 kg.
Först lyfte jag dem in i bilen,sen lastades ju alla på cykeln i omgångar,
det blev 4 svängar totalt.
Sen lyftes ju varje tidning från cykeln för att delas ut,det blir 3 ggr lyft per tidning = 356 kg !!!
Inte undra på att jag har svinont i foten.
I går var jag klar 6.12, idag framåt 7, bläää.

Det är gott om måsar här nu, och de är inte så rädda heller, cyklade vägen fram när en mås plötsligt flaxade till, 3-4 vingslag och sen gleeeeeed den en bit framåt,och landade, trippade med sina små fötter,och där kom jag, tung med fullt lastad cykel, jamen kan inte vingar få vara en löneförmån ?
Hade varit så skönt att få flaxa och glida lite.

Igår var vi till tippen, eller " återvinningscentralen " som det heter, de har ju öppet bara 14-19 tisdagar och 9-12 lördagar, så på tisdagar är det alltid långa köer och full fart.
De borde ha öppet oftare, med tanke på att man ju måste dit, när jag köpte hus så kunde man bara dumpa sin frys på gatan och så blev den hämtad,men nu får man köra själv.
Tack och lov att de inte tar inträde här som i Gbg, om man bara har nåt litet då, typ en kasse trasiga kläder, ska man be att få lifta då ?
Det skulle se kul ut med en liftare utanför grinden.
Men felet här är ju att de knappt har öppet, skulle jag få bestämma så skulle de ha öppet minst 3 dar i veckan,och på lördagar från 12 inte till 12 !
Vem vill stiga upp tidigt och fara till tippen en lördag morgon ?
Jag brukar ju somna kring 8, före 12 stiger jag sällan upp lördagar.

Men hur som helst så blev vi av med frysen som stått ute sen i december, och diskmaskinen, vi hade skojat om att de skulle stå där tills svärisarna kommer på besök,men nu kan ni andas ut, ni slipper tippen i år, hihi.
När vi körde ut för andra gången så kom en gammal bil och körde in,en gammal gammal gubbe satt bakom ratten,och han tog upp typ hela infarten, vi fick hålla åt sidan.
Tanten i passagerarsätet hade en korg i famnen,det är ju inget ställe man gör utflykter till direkt.
Nu kommer det konstiga !
När vi körde in för tredje gången så mötte vi samma bil på väg ut,och i bilen satt nu : TVÅ GUBBAR !!! Jamen ??? dumpade de tanten,men var kom den andra gubben ifrån ?
Både jag och min man sa samma sak i mun på varann " det var ju 2 gubbar !! "
Det skulle kunna bli en intressant inledning på en bok .

1 kommentar:

Tinto sa...

*gapskrattar*