söndag, april 27, 2008

Pysselträff igår



I går var jag på pysselträff i Vännäs.
Först och främst fick jag ju köra nya söta Volvo sammanlagt 10 mil tur och retur,hehe,bara det var ju en glädje.
Hade verkligen kul på träffen ,vi pysslade och kacklade och lånade saker av varann.
Och köpte saker,och sålde grejer vi tröttnat på.
Jag hann göra ett kort,men det visar jag inte än,för det ska postas till en vän i veckan,vill inte att hon ska se det innan hon får det,och så de här två sidorna.
För tillfället scrappar jag mest bilder från vår Rhodos resa.

Jag har läst en bok som heter " Flykten till Rhodos" av Eric Jansson,köpte den för 1 kr på en loppis bara för titeln ,hihi.
Den var bra,men lite trögläst, lite för mycket dikter mitt i alltihop,den får 3 i poäng av mig.
Handlar om Eva som varit sambo,blev gravid men han ville inte ha barnet och övertalade henne till abort, sen gjorde han slut och stack,och hon inser att han bara utnyttjade hennes goda ekonomi,hon hade försörjt honom hela tiden.
Sårad och förtvivlad över barnet hon inte behöll så reser hon till Rhodos för att försöka glömma.Där träffar hon Gunnel som är kristen och hennes bror.
Eva blir troende och dessutom kär i vänninans bror.
Boken är skriven 1978,men ibland känns den som 1800 talet, när Gunnel säger att hon hört talas om att det i studentkretsar förekommer aborter ibland, osv osv, ja det känns gammalmodigt,men ändå är det en småmysig bok,när de vandrar ut på landet ,tar båten över till Turkiet mm.

Inga kommentarer: