onsdag, april 23, 2008

Läkare har nog aldrig ont

Nej skulle läkaren jag träffat igår ha haft ont,så skulle han inte ha varit så nonchalant,jag känner mig rånad på mina 100 kr ju !

Jag var på vårdcentralen igår och träffade en sköterska, tog av mig skorna och då sa han : jaha,du ska få en tid redan idag.
vaa,idag ? sa jag.
Ja jag ser ju att du måste lida mycket så långt gånget det där är,och det är ju så långa väntetider sen på
ortopeden,och du är inte den som söker vård om du inte haft stora problem länge,så du måste träffa en läkare
snabbt så att det kan börja hända nåt.

Senare träffade jag en läkare, betalade 100 kr,han undersökte min fot och sa att jag skulle köpa bekväma gymnastikskor.
Jamen !?
Alltså jag har en knöl framme vid stortån,det har ju alla,men min växer utåt så foten knappt ryms i skorna, jag har oftast herrskor,men det gör ont ändå,och tårna drar sig då åt fel håll på nåt sätt.
Min mammas väninna har lidit av samma sak, hon fick operation minsann, skor har gjort ont för mig i många år,men nu är det olidligt.
Så jag sa till honom att det hjälper väl inte,jag har såklart bekväma gympaskor,det får jag från jobbet.
Då sa han att jag skulle köpa bra skoinlägg i affären " gå och löp kliniken" för ca 2000 kr och alltid ha dem i skor ,även inomhus.
Hur ska jag ha råd med det då,jag som får 5500 efter skatt och nu har 6500 i restskatt och det sa jag till honom.
Och mitt största problem är ju att foten nu är bredare än skorna.
Men han sa att operation är inte att tänka på,det är när man har testat allt annat.
Så jag får bara fortsätta ha ont då ...

Men jag ska absolut ta kontakt med sköterskan och berätta för honom vad som hände,han kommer nog att bli förvånad,han som tyckte att jag behöver operation så fort som möjligt.
Funderar allvarligt på att anmäla läkaren,för han sa ju också att om jag köper såna dyra inlägg i skorna så kommer inte knölen att bli mindre,men att man får avlastning på trampdynorna .
Jag är väl inte katt heller ? trampdynor, mjaooo.
Jo jag fattar hur han menar,men det är ju KNÖLEN som gör ont.
Just nu anser jag att läkaren är den största knölen i den här frågan,väääääs.

Inga kommentarer: