onsdag, april 16, 2008

Böcker,tandläkare mm

Jo jag vet att jag är dålig på att skriva, min bloggidol är ju Ann-Charlotte som skriver flera ggr per dag, jag tänker ofta att jag borde skriva,men sen är det full fart med allt möjligt.

Jag var till tandläkaren i måndags vilket jag skjutit upp sen i höstas,men tandvärk är inte skoj. jag har ju tandläkarskräck,men jag tog samma tandläkare som min son har, Ida , hon är så rar och lugn.
710 kr fattigare,men ett hål mindre i en tand.
Har inte tagit en värktablett alls på snart 2 dygn, tjohooo.

Jag ska börja skriva här om de böcker jag läser och vad jag tycker om dem.
Jag delar upp böcker i följande sorter :
Bra och lättläst.
Bra men svårläst.
Dålig men lättläst.
Dålig och svårläst.

Exempelvis Liza Marklund är bra och lättläst, Dostojevskij är bra men svårläst.
Jag har ju ca 3000 böcker själv, inklusive faktaböcker, barnböcker,osv,och för tillfället väntar ca 100 på att lästa,man borde ju läsa om de andra också,om jag inte känner för att läsa om en bok så säljer jag den,eller ger till en loppis, ibland rensar jag ut,men de flesta som hamnar i hyllan får stanna.
Jag köper inte böcker på måfå,utan har ofta läst nåt på bibblan först av den författaren.

Jag börjar idag med att skriva om de jag läser, hinner ju aldrig blogga om jag ska skriva om de jag läst förr med, då får jag nog prestationsångest,haha.
I går så lyssnade jag klart på Henning Mankells " Mannen som log " ljudböcker lånar jag på bibblan, så bra att få mitt arbete med att dela tidningar till nåt spännande.
Boken var bra och lättlyssnad, filmen är mycket sämre och har ju en helt annan handling,synd, den kvinnliga polisen Ann-Britt är så bra,och så finns hon inte ens med i filmen.

Idag ska jag träffa just Henning Mankell, hoppas att kunna visa upp en bra bild här sen.Min man fick också ledigt från eftermiddagspasset,så jag kommer att ha en fotograf med mig,hihi.

Inga kommentarer: