fredag, april 18, 2008

Böcker och kanske läkare

Jag kom på att jag borde betygssätta de böcker jag läser också.
Mannen som log, var 4 på en skala 1-5 , den hade kunnat vara 5 om inte den kvinnliga polisens väska varit i bilen när den exploderade,och om inte en person till hade blivit mördad på slutet,tycker det var onödigt.

Igår läste jag ut " Dödssynden" av Harper Lee, den var bra men svårläst, liten text och lite för mustigt språk,och för lite luft mellan raderna.
Så den får bara 3, jag tycker man hade kunnat förkorta den lite.
Den ingick i Expressens serie, nog för att jag tänkte bara skriva om de jag läser från och med nu,så ska jag också ta med Franz Kafka och hans bok " Förvandligen" för alla andra böcker från Expressen kommer ju att hamna här,den är den enda jag har läst redan för nån månad sen.
Den var bra i början ,handlar om en kille som plötsligt vaknar en morgon och är skalbagge !! Men sen blev den sämre längre fram,och fick ett sorgligt slut, 2 poäng får den, så ingick även hans bok " Den sanningssökande hunden" och det var värsta dravel,jag hade redan hunnit glömma bort helt vad den handlade om,fick kolla nu.
Den får alltså -1 på en skala 1-5 ,då kan ni tänka er, tummen ner alltså !

Förövrigt lyckades jag komma i kontakt med vårdcentralen idag,ska få träffa en sköterska på tisdag,och det är gratis.
Och sen ska hon avgöra hur pass snabbt jag behöver träffa en läkare,och sen ska läkaren bedöma om jag behövs opereras. Huuuu.

Inga kommentarer: