söndag, mars 09, 2008

Uppdaterat sniglar igen,vintern fortsätter

Japp,ännu en snigeluppdatering,nu är de 20 st,
klicka här för att se dem
men jag vann en på tradera i förrgår,haha så samlingen sniglar sig fram ! Nää det är inte sant,samlingen skyndar sig fram snarare,och hmm jag har beställt en till också,i ett set från http://www.stampelstudion.se/ (under förbeställningar),det är hundar ,katter, fjäril, mus,mus som åker på snigel mm, sammanlagt 15 stämplar för 119 kr.

Vintern fortsätter,det bara snöar och snöar,jag vill ju att det ska gå mot vår,att asfalt ska komma fram,men för varje dag blir det betydligt mer snö,blääääääää.
På Rhodos är det 21 grader nu ...
Dessutom ska alla vi tidningsbud här i samhället få större distrik, som det är nu tar det mig ca 1,5 timme på sommaren,och ca 2-3 timmar på vintern, det nya störres distriktet kommer nog att ta ca 2,5 timme på sommaren och 3-4 timmar på vintern.
Det intressant i det här läget är att vi har på oss från 3.30 till 6.30,alltså 3 timmar, jag kommer ju inte att hinna med det, redan nu har jag abbonenter som är sura vid 5.20 för att jag är sen, så de kommer väl att säga upp tidningen, bli hotfulla mot mig,eller flytta till början av mitt distrikt.
Njaäää,det sista alternativet tror jag inte på själv,men det borde man tipsa mäklare om, istället för att det bara står " Nära till skola och dagis " borde det också stå:
" Tidigt på tidningsbudets cykelrunda, få tidningen redan före kl 5 " haha.
Tror inte ni mina kära läsare att många skulle se det som ett plus ?

Meningen är att från och med årsskiftet ska vi få börja tidigare,kanske 3 eller 2.30 för att vi ska hinna, tills dess blir det till att trampa på.
Hur kul blir det att stiga upp kl 2 på natten ,när jag vid det laget har stigit upp kl 3 i 15 år,huuu.
Lönesystemet görs också om, vi ska få betalt efter tid,och inte fast lön för jobbet,så när det blivit bar mark ska vi få mäta hur lång tid distriktet tar.
Om jag räknar på att min nya timlön blir 125 kr som chefen sa, och om det tar 2,5 timmar på sommaren så blir lönen efter skatt ca 1000 kr mer än nu.
Kan ju alltid hoppas på det,pengar är välkommet.
Vi skulle ha börjat med nya distriktetn 1 april,men jag protesterade,det är ju så mycket snö och is,så vi får börja 1 maj istället när förhoppningsvis det hunnit bli bar mark.

1 kommentar:

Zarah sa...

Kika in på InkyWings, i hennes rea finns en jättesöt snigelstämpel - och då tänkte jag på dig. Kram!