lördag, februari 16, 2008

Städat hos min kära mor

Ja både jag och min mamma har stökigt i graderoberna, tusen saker som bara ligger,grejer vi ibland aldrig ens sett förr,(tycker vi i allafall,men vem har då lagt dem där? ) så nu har vi bestämt oss för städträffar.
Att vi bokar en tid och så städar tillsammans,det blir ju roligare så,och då blir det verkligen av.

Så idag var jag över till henne och vi började med ena klädkammaren.
De enda kläderna där är 4 snygga klänningar jag hade för 15 år sen och för 40 kg sen
Men de kan jag inte förmå mig att göra mig av med.
Vi höll på i 2 timmar,och då hade vi fått bort lite av det på golvet,och så var 4 hyllor i perfekt ordning.

Bland annat rensade vi bort :
Postens bok om brev (från 80 talet)
ca 30 st Turkiska skvallertidningar från slutet på 80,början på 90
En trasig skokartong (breven som var i kunde bo i en hel kartong där det fanns tidningsurklipp )
Gamla foton som var helt suddiga,föreställde typ en mås låååångt borta bland molnen osv

fast vi sparade bland annat Elloskatalogen från 1989 har den blivit kvar så länge så kan det vara kul att ha sen om ytterligare ett tiotal år.
Jag tror det tar minst 2-3 timmar till innan allt är klart,men det får bli sen nån gång,nu har vi ändå börjat.
Hade gått fortare om inte jag blivit nostalgisk,börjat titta på foton mm, men jag hittade en del grejer jag kan scrappa med också.

Förövrigt så simmade jag förra måndan, 700 meter,så nu är jag uppe i 1250 metr i år,men jag är ju urusel på att skriva i bloggen,annat än Ann-Charlotte som kan göra 3 inlägg per dag, jag är impad.
Idag ska jag också göra 2 inlägg så det sååå,jag ska visa att jag också kan,hihi.

Inga kommentarer: