måndag, november 05, 2007

Pysselträffar är kul


Här ser ni en bild från pysselträffen jag var på för några veckor sen, vi satt i sammanlagt 4 rum,tror vi var ca 70 st,kan ni tänka er hur det pratades och fnissades, och tänk värdet på alla pysselsaker som var där,ojoj.

och nästa lördag ska jag på pysselträff igen,tjoho.
Ända ute i Vännäs,det är "bara " 5 mil dit,men vägen är såååå jobbig att köra,känns som det är dubbelt så långt.
Men kul ska det bli.
Jag tog ledigt den lördan jag var på träffen sist,och det blev kaos på jobbet utan mig.
En abonnent ringde upp mig på morgonen innan jag for och klagade att han inte fått tidning.
Så jag förklarade att jag var ledig och att det då var vikariens fel.
"jasåååå är du ledig ? Jag ringde tidningen och klagade ,och de sa att du är ledig,men jag trodde de ljög"
Hmm, ja gubbe lilla,man kan ju undra varför du trodde det,men jag frågade inte.
" Men jag hoppas du inte tänker vara ledig lördagar i fortsättningen ? " sa han med oro i rösten.
Nä då,jag ska fortsätta jobba 6 dar i veckan i fortsättningen som jag gjort i 14 år,jag ville bara få sova en hel natt för en gångs skull eftersom jag ska på en sorts konferens , sa jag.
" Jamen då så,åh så bra " sa gubben.

HMM, ja det är en rar farbror,jag diggar honom,men han tycker alltså inte att jag ska få vara ledig nån enstaka lördag,ska man skratta eller gråta ?
För övrigt hade vi -0,4 grader inatt, på Rhodos är det 20 plus.
Jag behöver en ny soffa, min köpte jag på loppis begagnad för 12 år sen
( för 1300 kr ) och nu faller den snart i bitar.
Men alla nya soffor kostar ju 10 000 uppåt 30 000.
Såg till och med en annons om finska soffor " till bra pris " som det stod i annonsen, jominsann, 39 000 !!!! Det är ju mer än jag betalt för min bil.
Jag fortsätter spana på loppisar ...

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Vi har snart en begagnad soffa till salu, tvåsists, bäddsoffa, nedsutten i mitten... Blå.

Samara sa...

Nej tack, jag behöver en hörnsoffa,det kanske jag skulle ha skrivit.
Vi är ju tre personer + en katt + en massa scrapsaker,hihi.