fredag, november 16, 2007

Mina sniglar






På begäran från flera håll,detta är de snigelstämplar jag har =)
Den näst översta till höger med en vinge är från Hänglar,den som tittar uppåt är från Cissis, så två likadana i olika storlekar från Erikas (den större har jag fått i present av Cia )en glad med böjda horn från Stämpelboden (present från Yoli)en med stora horn från Lidl,sen understa raden,den vänstra kommer ifrån Landstoken,jag har fått den av Diana,brevlådesnigel från Eat Cake Grafics ,köpt hos Easer,en liten söting och så en tomtesnigel från Penny Black.

Nu har jag uppdaterat med fakta om 2 sniglar efter era kommentarer,tack för det.
Och så blev det en snigel till förra helgen i Vännäs,den lilla söta uppe till vänster.

Uppdaterat igen,den som är allra längst upp till vänter och ler,har jag fått av Helena Näslund =)

8 februari uppdaterar ännu en gång.
Längst nere en stor snigel från Pysselmyran, den fick jag av Jane ,
ovanför den en rad med 5 sniglar som är en enda stämpel,den fick jag av Mia Puh, den med ett snirkligt skal strax under har jag fått av en hemlig vän,ska bli spännande att se vem det är.
Igelkotten kanske nån undrar ? Jo Igelkotten och snigeln är vänner på promenad,de är en stämpel som är användbar,det är ju som tre st stämplar i en.
Tillsammans eller var för sig,den är tillverkad av Penny Black.

16 februari,ny uppdatering.
I mitten överst är den gamla snigeln från Hänglar,den ska finnas i en liten variant också vet jag (skulle gärna vilja ha den) och till vänster om den en bulldoggsliknande variant,från Inky wings.
17 februari : tack sofia för förklaring =)

2 mars : Längst överst till höger en snigel med post på ryggen,den fick jag av min kompis Kristin (Dreamer 08 )

9 Mars : Allra lägst ut uppe till höger en som nog försöker rymma,hihi, den är från Pysselpassion,den fick jag i födelsedagspresent av min kompis Sofia (skberg74 )

11 mars, nu invaderar sniglarna min brevlåda,hihi.
Till vänster ovanför den som har sällskap med igelkott : frimärkssnigel som jag fick idag av min kompis Mia Puh, ovanför den en snailmail som jag vann på tradera.
Allra längst upp till höger : en påsksnigel som kommer med ägg, fick den av min hemliga vän den här månaden.

28 mars :
Igår hälsade jag på min kompis Ulrica (Altariel) och hämta 5 sniglar hon hade hjälpt mig att köpa på e-bay,och så fick jag dessutom en av henne i present.
Det är raden lodrätt längst till vänster.
Den understa vet jag inte tillverkare på, den ovanför som har hjälm (och som är en av de jag älskar mest)är tillverkad av All night media.
Ovanför den en anonym typ till,den ovanför kommer från Petaluma.
Ytteligare en anonym och så överst den jag fick av henne,den är från Octoberstamps,designad av rara Dr Nina =).
I mitten på sidan längst upp är den nya hängelsnigeln jag vann.
De är 30 st nu,hihi.

10 april,nu är de 32, de nya är den med en mus som får åka (överst) och sen en liten söt i ett fönster (långt ner till vänster)från Inky Wings den fick jag av Agnelia.
Dessutom har jag fått en snigelbrosch av Dolores.

24 april : Jag har fått en mycket glad snigel,den är till vänter om frimärkena,den står nästan på en annan,hihi,jag stämplade lite konstigt. Den fick jag i en swap av Koy (Anna-Karin)

13 juni: en till bild,för det första papperet blev fullt,haha.
Den övre har jag fått av Mia Puh, den undre av Hattifnatt.Tillverkade är Indadinkado, 2 textstämplar medföljer också,setet heter Happy belated birthday.

19 september
Den med en blomkruka har jag fått av en hemlig vän,jag vet inte än vem.
Den stora har jag fått av Epona, och den lilla söta med underläpp har jag fått av Monica på Island.
Min samling har blivit internationell.

16 oktober, en med prickiga konturer från Ellinor har anlänt.

25 dec
Jag har fått en snigel som har sällskap av ett bi,det var Mia Puh som gav mig den för nån månad sen,men jag har glömt uppdatera.
Så har jag köpt 3 st från Alota, en tjej i en blomma,och 2 st utan skal som äter på en blomma, plus den söta S. Cargo, det är en ordlek, escargot betyder snigel på franska,och uttalas ungefär escargo.
Sen är det en liten också,med samma blomätande typer från Alota,den fick jag av Cessan78 i julklapp.

1 mars 09
2 till, uppe till höger, en liten från The artful stamper,och en med hjärtan på skalet från Penny Black.
Nu är det 46 st sammanlagt .

10 kommentarer:

KarinSN sa...

Härliga! Den med skyltenär Eat Cake Graphics (som riktigt finns hos Easer) och duuu, de har fler söra sniglar ;-)

Bågan sa...

Men du, va söta sniglar.
Tänk att man kan tycka att sniglar är söta... ?

Kram // Eva

Casa Ottman sa...

snigeln längst ner till vänster är från min kollektion
landstoken.se alltså
/Helena

Anonym sa...

Söta sniglar! :-)

Sanna F sa...

Å vad många söta sniglar du har! Jag förstår att du är stolt över din samling!

Anonym sa...

Men wao vilken snigelsamling! Hoppas att du får tag på den gamla hängelsnigeln, om ngn skulle ha vore det ju du med denna samling! Kram LillBlomman!

Anonym sa...

*hihi* vilka söta sniglar!! =D
Vad roligt att samla på nåt speciellt!! =D
Kram Petra

Sofia sa...

Snigeln snett ovanför hanglar snigeln är från InkyWing

Linda (BlueEye) sa...

Åh vad många fina stämplar!
Man kanske skulle börja att spara på ett visst motiv. :)

KRAM!

Cessan sa...

Såg att bat3 har en aktion ute som kanske är intressant för dig.
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=69253254

Om du tittar i min blogg så har jag en sak till tid där ;-)