tisdag, oktober 23, 2007

Kändismingel



Jag var på författarträff i tisdags,det skulle börja kl 19, jag var där kvart i,och jag var först.
Kjell Eriksson som skriver deckare,kom nyss ut med sin åttonde bok " Den hand som skälver "
Han berättade om sin uppväxt,varför han började skriva,hur han skriver osv osv,
och avslöjade att bland annat Moskva kommer att vara med i nästa bok.

Vi var 13 i publiken + 2 av bibblapersonalen,sen var det frågestund ,
det var verkligen en uppbyggande upplevelse,han berättade med massa humor,
nu vill jag ju läsa alla hans böcker, har bara läst Nattskäran sen förr,
och så köpte jag den nya boken som han signerade.
Så fotade jag honom,och fick en kram.
Plus att jag fick autografen i blocket också,han tyckte det var coolt att komma efter Fuglesang.

Han sa att han skriver boken rakt av,alltså han har inte tänkt ut slutet när han börjar,ibland kan han
sitta länge och grubbla på vem mördaren är och varför.
Han har träffat Håkan Nesser,som hade sagt att han gör tvärtom,tänker ut vem som mördar och varför
och sen gör en historia till det.

I lördags var det dags igen,då träffade jag Peter Jezewski som varit med i The Boppers, min mor tipsade mig om att han skulle uppträda på en bilfirma,eller som hon sa " nån ur Boppers,minns inte vem,men han som är den snygga" Då visste jag på en gång vem hon menade.
Han uppträdde tre gånger,hon var där kl 13,jag och Claes kom kl 15.
Vi kom lite försent,men det gjorde inget,för Peter var också sen,han hade varit ute och provkört en bil ,berättade han.


Naturligtvis blundade jag på den bild han blev bäst på,suck.
Han spelade 5 eller 6 låtar, bland annat I can´t help falling in love with you, The girl of my best friend och Goodnight sweetheart goodnight.
Den sista var en av mina absoluta favoriter med Bopern när jag var liten,så det var jättekul att han sjöng just den.
Han var verkligen trevlig och pratsam,ingen diva där inte.
Det komiska är att när jag berättade för min far om vem vi hade träffat så var han osäker på vem i Boppers det var.
" Han som G-B säger är den snygga" sa jag då,och tänka sig,då visste han exakt,haha.
Ja det är ju smickrande för Peter att vi hela famljen identifierar honom så =)

Snacka om flyt alltså,två kändisträffar på samma vecka,jag har ju träffat massor med känt folk i år.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hit har jag inte hittat förut, men jag kommer absolut att kika in här igen! Kul att få läsa lite om ditt liv!
Kram Linda