lördag, maj 05, 2007

Vattensnatterskan

Igår shoppade vi lite, födelsedagspresenter till min bonuspappa,och så mat.
Jag blev så törstig när vi var på Ica Maxi att jag kollade in stället där de brukar ha provsmakning av mat,jag vet ju i vilket skåp de förvarar plastmuggar,så jag var fräck och gick dit,tog en mugg och spolade upp vatten.
Men vad gööööör du ? sa Claes, jag känner inte dig !
Så klart man får dricka vatten,det kan de väl inte neka,det är en mänsklig rättighet,sa jag.
Han var mer tveksam,men jag sa att jag har aldrig hört om nån som åkt dit för vattensnatteri.
Jag kanske blir den första i världen att åka dit för det brottet,om de kollar sina övervakningskameror sen. Då blir jag en martyr,hihi, för dricka bör man.

Idag besökte vi en annan Ica butik, Ica hade försök i världsrekord idag, ballonger skulle blåsas upp under en timme.
Hoppas det funkar,så nästa år när vi ser det i Guinness rekordbok så vet vi att vi är med.
Jag blåste upp bara 5 st,blev yr och gav upp,jag är inte helt frisk från förkylningen än.
Claes blåste bara upp en,och gav upp när han försökte med nästa,han är sjukare än mig,hostar nästan upp lungorna ibland,men rätt vad det är så mår han fint, eländiga förkylning.


Sen kan man ju undra vad de säljer för specialitéer på den affären egentligen ??
Torskfil ??? Har de mjölkat en torsk och sen gjort fil på mjölken ? Huuuu.
Hahaha, dagens moderna samhälle,ska det inte gå att få med ett oskyldigt é på en skylt ?

35 dar kvar till Rhodos förresten =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu vännen har jag fixat till din utmaning :D