tisdag, maj 22, 2007

Tentakler till middag ??

Ja det låter inte gott på nåt vis tycker jag.
Vi köpte förra veckan : Inbakade bläckfiskringar.
Såna man bara friterar,ser ut som lökringar, mycket goda med tsatsiki till.
De hade även annat i butiken,exempelvis hela små bläckfiskar som bara var rensade, de små liven,de såg ju ut som ett ballerinakex i storleken,med små små armar.
Så fanns även en mix med bäckfisk,räkor,surimi mm, och jag lovar det stod på förpackningen :
" bläckfisk(25 % tentakler) "

Jamen hallåååå,jag vill INTE äta tentakler !! Men själva ordet låter egentligen ganska kul.
Testa att säga det högt några gånger : tentakler, tentakler ....

För övrigt hade vi loppis här hemma i lördags, i 5 timmar väntade vi på kunder, vi sålde cyklar från 10 kr och uppåt,barnbilstolar från 200 och uppåt, böcker,tidningar,prydnadsgrejor från 1 kr och uppåt.
Eller åtminstone : vi hade tänkt sälja.
Det kom 8 personer fast vi hade satt upp lappar på anslagstavlor, busskourar och inne i butiker i 2 förorter och inne i stan, sen hade vi skyltar uppe dessutom ,den dag det gällde.
Av dessa 8 så handlade 2, för sammanlagt 110 kr.
VÄÄÄÄÄÄS, vi hade ju tänkt få ihop en tusenlapp eller två på cyklar och annat som bara tar plats,men det var nog för att det regnade som ingen kom.
Känns ju inte kul att ge bort 2 barnbilstolar, 2 barnvagnar,4 cyklar ,en babystol,en trehjuling och massssssssor med böcker och leksaker (playmobile, bionicle och sånt ) till Myrorna,Kupan eller liknande,så vi får bara behålla sakerna tills vidare, jag är för snål att bara ge bort det.

Svärföräldrarna kom i går och de hade solen med, det har varit kallt och regnigt i flera veckor,jag har tappat känseln i fötterna inomhus, häromdan var det 15 grader i köket på morgonen,jag hatar sånt !!
Vill ju ha minst 18,jag är frusen av mig.
Men nu verkar sommaren vara på g, och till helgen blir det marknad i stan =)

Inga kommentarer: