onsdag, maj 02, 2007

Svar på några frågor

Jag blev utmanad av min kompis Zarah http://zarischka.blogspot.com/
att svara på några frågor.så här kommer mina svar :

Tre saker jag inte förstår :
*Varför jag måste dela tidningarna 3.30 på natten,istället för kl 23,då skulle jag inte behöva sova i två perioder,och garanterat alla skulle hinna få tidningen innan de ska jobba.
*Hur en katt bara kan förmå sig att slicka sig därbak,istället för att gnida sig på gräsmattan.
* Hur jag som är så alldaglig kunde få en så oerhört snygg man.

Tre saker som finns på mitt skrivbord:
* Digitalkamera
*Trådlös telefon
*ofta en levande katt som trampar förbi tangentbordet och viftar med svansen under näsan på mig.

Tre saker jag gör just nu:
* Harklar mig ,för jag är förkyld
*slickar mig på läpparna
*rör lite lätt på axlarna för jag känner mig stel

Tre saker jag vill göra innan jag dör:
* Åka till Moskva
* Bli busschaufför
* Träffa Jamie Lee Curtis

Tre saker jag kan göra:
* Förstå enkla texter på de flesta språk
* Prata i en kvart om egentligen ingenting
* Leva ekonomiskt

Tre saker jag inte kan:
* Byta däck på bil eller cykel
* Klara mig längre än max en vecka utan att få bada,utan att bli desperat
* Baka bröd utan att det blir kompakt

Tre saker jag tycker att du ska lyssna på:
* Eirikur Hauksson (årets deltagare för Island i Eurovison)
* Ljudet av en spinnande katt =)
* Pernilla Wahlgren

Tre saker jag skulle vilja lära mig:
* Prata ryska som om jag vore äkta ryss
*Backa bil med släp
* Baka kakor som blir vackra som på kondis

Tre favoriträtter:
* Biff med bambuskott
* McDonalds Big tasty
* Spaghetti

Tre personer jag utmanar:
* Diana ( Sayurii ) http://dagenidag.blogs.se/
* Annika E http://www.mammelooni.blogspot.com/
* Cissi http://gripdesign.blogg.se/

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmmm
Hur ska man göra då?
Kopiera allt eller????

Kram Cissi

Anonym sa...

Alldaglig - du?? Nu skojar du med mig Anna. Du är ju så rolig och en riktig frisk fläkt. Blir glad av det du skriver

Zarah sa...

Men Anna! Du är INTE alldaglig! Du är söt och rar och rolig och smart! Jag har aldrig träffat någon med ett så brinnande intresse för kultur och språk som du - du är ju TOPPEN! Fråga bara din man, så ska du se att han håller med! :D

Anonym sa...

Brööööl....
(Kommer från Hörnan)

Ha det så jättebra.
Kram/manuffe