onsdag, maj 23, 2007

Resan närmar sig

OJOJOJ 17 dar kvar,och jag ska hinna göra 7 kort , och så stansa ut en massa bokstäver som en tjej beställt av mig,och så ska jag packa.
När jag just hade gått ut nian så tittade jag in hos min klassföreståndare.
Hon skulle utomlands med man och tre barn.
Den dan ...
Hon bjöd på fika,och berättade att planet skulle gå om 5 timmar.
Nej,man kanske ska ta och börja packa,sa hon.
Jag garvade och tyckte det var ett kul skämt.
Men hon menade allvar !!!
Jag blev svettig, fick panik för hennes skull, själv brukar jag börja göra packlista så fort jag bokat resan (mellan 6 månader och 1 år och 3 månader i förväg) och sen finslipar jag dessa listor, skriver inte bara "smink" utan vilket läppstift (ett som är diskret i färgen och passar till allt,och mjukt så jag slipper släpa lypsyl med från hotellrummet när jag går på stan) vilken ögonskugga (brun,det passar till allt ) vilka kläder, och alla små detaljer som plåster,dagbok,pennor mm.
Sen uppdaterar jag, smygpackar smink och sånt några månader i förväg ( japp jag började småpacka tidningar att ta med och läsa för att sen ge vidare till andra svenskar ,för ca en månad sen ).

Och hennes plan skulle alltså gå om 5 timmar,och man ska ju vara på flygplatsen minst en timme innan ( nu mera är det visst 2 timmar,men för 18 år sen fanns det knappt säkerhetskontroller ) och så tar det ca en halvtimme att köra till flyget = 3,5 timmar innan de skulle åka.
Ehhh,jag ska då inte störa, jag far nu,sa jag.
Nej dååå, det är ingen fara,vi kan prata medans jag packar,du stör inte alls,sa hon, lugnt och avslappnat.
Sen gick hon till sina barn och sa : kom igen nu ungar, dags att börja tänka på vad ni ska packa för nåt. ( den äldsta var 14 år,sen var det två yngre )
I sitt eget sovrum tog hon upp en tröja, och sa :den här vill jag ju ha med men oj,den får jag tvätta .
Ropandes utåt i hallen " hallå ,nu ska jag tvätta,är det nån som behöver få med nåt i samma maskin ? "

Ja jag for hem ändå,jag fick ångest,jag fick ont i magen för hennes skull.
Hur kan man ? huuuuuuu.
Fast jag som alltis planerar i så god tid, en gång när jag och min pappa åkte till Turkiet så glömde jag att jag skulle ha nya fina skor, satt på flygplatsen när jag insåg att jag hade mina gamla slitna " hämta posten-skor" med i princip hål i ena sulan,och liksom " hundtunga" fram där sulan höll på att lossna,plus hål vid ena stortån .
PINSAMT !!!!
Redan dan efter vi kom till Turkiet köpte jag nya fina skor för 30 kr, de hade jag sen i ca 10 år tills de var i samma skick.

3 kommentarer:

Ellinor sa...

Haha, jag skriver också packlistor låååångt i förväg! (Sedan sparar jag dem, och markerar vad jag använt, så jag kan se om det är något jag borde ta bort till nästa resa... =)

//Ellinor

Lillasyster sa...

Åh jag är precis som du - måste planera och göra listor långt i förväg - annars glömmer jag hälften. Visst kan man köpa det mesta nytt när man kommer fram, men jag vill ändå ha med mig mina grejer.

Superavis på resan, hoppas ni får det underbart.

Kram
/Ann-Charlotte (a97annol på pyssel.net)

Anonym sa...

Tack för underbart kul läsning : D
Jag känner paniken stiga när jag läser om din klassföreståndare. Själv åker vi på onsdag och i stort sett allt är framlagt. Det är så olika hur vi är. Men viss panik brukar alltid utbryta det sista ändå. Vi har ca 1,5 timma till flygplatsen och vi åker härifrån 03.30, hua, det är tidigt.
Härligt att du hade det skönt på Rhodos, trots otrolig värme.
/Susanne