onsdag, april 18, 2007

Eländiga cyklar


I morse fick jag punktering på cykeln ,på första svängen,när det var 5 gator tillbaks till bilen.
Antar att det var nåt glas, på flera ställen är det krossat glas ,så det är svårt att hinna se och undvika allt.
Nån hade skrivit till lokaltidningen att de som krossar glas borde få bli förvandlade till hundar och gå omkring med sina tassar på gatan som straff.
En mycket bra idé tycker jag.

Så jag fick leda cykeln och dela på det sättet,tillbaks till bilen.
Körde hem för att byta cykel,då kom pojken ut,och hade vaknat,han sa att han hade vaknat redan kl 4, ojoj.
Så jag tog min andra cykel,som jag ärvt efter min bonuspappas mamma,som tog 1975,redan innan hon blev min bonusfarmor, ja hänger ni med ?
Men nåt var fel med sadeln,så dels var den så låg att det var som att sitta i källaren,om nu cyklar har källare,och sen lutade den lite bakåt !!
Och var lös,så den rörde sig i sidled när jag vände kroppen mot en brevlåda, ja vilken syn jag måste ha varit.

Ikväll var jag och man och son på bio. Vi såg Mr Bean på semester,den var hur kul som helst, lite spännande, och så talades det ryska också,fast de var i Frankrike.
En 5 poängare. Jag hade en biobiljett som jag fått i nåt prenumerationserbjudande i fjol,sen hade jag fått ett presentkort med 200 kr av min kompis Ellinor som påskpresent, så 3 biljetter, popcorn och dricka fick vi för bara ett tillägg på 22 kr själva.
Umeå är vackert på kvällen, klockan var strax före 20 när vi kom ut,solen höll på gå ner,och det var fridfullt inne i stan.
Bilden föreställer en bil som bara stod parkerad på huvudgatan, bilden blev lite konstig,det ser mest ut som en leksaksbil tycker jag.
Men läcker är den =)

1 kommentar:

Casa Ottman sa...

Vill bara säga at jag älskar att läsa dina historier. Du skriver med sån ironi o det är skönt att se
Smyger ofta hit o läser så att du vet ;)
Hälsningar
Helena