onsdag, februari 14, 2007

Jag har inte rymt




Jag vill härmed dementera eventuella rykten att jag rymde med Fuglesang,fniss, så går det när man inte skriver inlägg på ett tag.

Förra söndan klippte jag mig i fingret, inte skoj,blodet rann,jag hade ont så jag undvek datorn så mycket som möjligt.

Sen förra torsdan var den stora dan.


När jag fick veta att han skulle komma till Umeå var jag orolig att jag inte skulle få tag på biljett,man kunde inte köpa,bara vinna. Och som genom ett mirakel vann jag,och min mamma vann en också,så jag och min man gick tillsammans. Min mamma är inte så intresserad av honom,hon tävlade åt mig. Sen har jag varit så orolig för hur jag skulle hitta parkeringsplats,och om jag skulle lyckas få prata med honom eller inte. Men före mötet började så var jag ute i korridoren ca 10 minuter innan och spanade efter honom. Min man var ju tvungen att vakta platserna. Och så kom han,tillsammans med 4 eller 5 personer (dem såg jag ju knappt,haha ) Och jag fick autografen, ta honom i hand,och krama honom. Tjohooooooo !

Och det hade inte hjälpt om jag hade haft kameran, han hade bråttom,så det skulle inte ha varit tid att fota mig med honom. (ingen annan av publiken var där ute då heller )


Sen hade han föredrag, visade film från rymdstationen, svarade på massor av frågor,det var så intressant. Efteråt så skyndade han sig ut,vi kutade efter,men vakten hindrade oss,suck. Hade gärna velat bli fotad med honom. Ungefär 4 barn fick hans autograf då,och några tonårspojkar fick bli fotade med honom,sen åkte han i väg. Av alla bilder vi tog så är det här de bästa,de andra är så grovkorniga för det var ju en bit att zooma när vi var där inne. Och ute bilderna var en del från sidan, ryggen mm. Plus att det snöade,så det är en flinga framför munnen på honom på den sista bilden.

Det är Staffan Ling till höger på den första bilden.
Och det hade inte hjälpt om jag hade haft kameran, han hade bråttom,så det skulle inte ha varit tid att fota mig med honom. (ingen annan av publiken var där ute då heller ) Sen hade han föredrag, visade film, svarade på massor av frågor,det var så intressant. Efteråt så skyndade han sig ut,vi kutade efter,men vakten hindrade oss,suck. Hade gärna velat bli fotad med honom. Ungefär 4 barn fick hans autograf då,och några tonårspojkar fick bli fotade med honom,sen körde de iväg. Av alla bilder vi tog så är det här de bästa,de andra är så grovkorniga för det var ju en bit att zooma när vi var där inne. Och ute bilderna var en del från sidan, ryggen mm. Plus att det snöade.
Hmmm blogger har förändrats på sistone, jag ville ha texten först och bilderna sen,men det går inte,inte heller kan man klippa ut sin text och flytta på den, ja ja, nu har jag förklarat hur det ska se ut ändå.

Sen jag träffade honom har jag haft en enorm energi, städat,scrappat, börjar skriva på boken jag haft ett långt uppehåll osv osv.
Antingen är det nån sorts kosmisk strålning,eller så är det känslan att jag, JAG har kramat förste svensken i rymden,en äkta astronaut !
Det är bara sååååååå häftigt !

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag bara älskar din entusiasm Anna. Gillar att kika in hos dig och se om du skrivit något nytt kul.
Och du...jag trodde verkligen att du satt i bubbelpoolen och käkade kycklingsallad :-)

kram på dig