lördag, februari 03, 2007

Fuglesang here I come !

Ja tänk vad saker kan förbättras snabbt, i början på veckan var jag så deppad.
Men i torsdag var jag och pojken i badhuset,jag simmade 550 meter, åkte vattenrutchkana, satt i bubbelpoolen och åt kycklingsallad.
Ja alltså jag åt ju inte i poolen än om det kan tolkas så.
Igår bogserade vi min kära bil till bilverkstan i stan, 2 mil bort, sitta och puttra i en fart av 50 km/h suuuuck.
Men jag hade ett band med Solstollarna och sjöng med allt vad jag kunde ,haha, min man satt ju i Volvon,så jag kunde yla bäst jag ville.
Sen fick jag besök av Maria som jag skrev om förut , hon satt och arbetade på ett halsband och jag scrappade.
Vi hade trevligt tillsammans, och jag vill absolut träffa henne fler gånger.
Tänk vad internet är praktiskt, hon bor ju inne i stan,men vi hade kanske aldrig fått kontakt om det inte var för nätet.

På kvällen fick vi hämta hem min söta bil,det var så ljuvligt att höra henne starta =)
I natt när jag delade tidningarna såg jag redan på första sidan att tävlingen var klar,vilka som får gå på föreläsningen med Fuglesang på torsdag,och jag har vunnit !!!! Jag blev så glad så tårarna rann ner för kinderna på mig,där satt jag i en bil med en massa tidningar runt om mig,och grät,hihi.
Men jag trodde aldrig jag skulle vinna,och bara 333 biljetter är för allmänheten,resten är för universitetets studenter och personal, så jag tänkte att dels kanske jag inte får råd,och dels kanske biljetterna tar slut på nolltid.
Nu hoppas jag bara att jag lyckas få autografen,och få röra vid honom också.
Min man suckar och tycker att jag är larvig,men tänk att få ta honom i hand, sveriges första astronaut som varit uppe i rymden,det är läckert ju =)

3 kommentarer:

Sofia sa...

Grattis till både återuppväckt bil och biljett vinst.

Anonym sa...

Kul! Grattis till vinsten! Kul att träffa dig också !

Sanna F sa...

Grattis till vinsten av biljetten. Du får berätta sen hur det var att möta Fuglesang!