fredag, januari 12, 2007

Ännu en mus i mitt hus

Ja jag ska börja kroppsvisitera katten !
" gapa,få se hörntänderna,visa armhålorna, få känna på lurviga pälsen under magen"
Vad ska jag annat göra ??
Häromkvällen så stack hon in nosen bakom cdhyllan och nös.
Vi har inte dammigt där,dammsög ju under förra musjakten.
Sen gick hon till attack mot stereobänken och rev ut tre kasettband.
Då blev en spindel tydligen rädd och kröp ut på golvet.
Snabbt skyndade hon sig fram och åt upp den !
Sen tittade hon på mig med en min som sa " Spindlar är så gott,synd de är så små"
Sen stack hon in nosen bakom cdhyllan igen och svängde hotfullt på svansen.
Efter att ha tagit fram ficklampan såg jag en liten mus, mindre än den förra, sitta och darra av skräck. Jag drog fram cdhyllan och dvdhyllan,men hon fastnade med baken bakom stereon (det här låter lite bekant va ? japp,både jag och kisse är lite för runda över baken).
Musen pilade under stereon,gjorde en u-sväng och gasade in i käket,katten efter.
Sen tassade de runt pappersinsamlingen i flera varv,tills jag tog fram en Mcd-påse och när katten nosade på musens svans så kutade musen in i påsen,hehe.
Bara att stänga och bära ut på balkongen.

Vad är det här för dårhus ?
Eller snarare, mus-hus.

Så har vi köpt tapeter, till hallen, hallen på övervåningen,köket och källartrappen inkl hallen där nere.
Sammanlagt 20 rullar för 150 kr =)
Det var super-utförsäljning,fyll en kasse för 150 kr, så lika bra att passa på.
Fast vi lär inte hinna allt i år, har ju inte målat grunden klart på huset, sen är det diverse dörrposter som ska slipas och målas, gjorde det när jag flyttade in för 11 år sen, nu är det dags igen.
Och så har jag fått den trevliga idén att måla väggarna i köksskåpen blå.Alltså bara den bakre stenväggen, inte på träet.
Det måste ju bli så tjusigt, jag älskar blått.
Men när ska man ha tid ?
Så skulle jag klä om en anslagstavla, ja det gjorde jag,ramen däremot skulle målas innan den sattes tillbaks,och nu har det gått 2 år.
Ska hur som helst börja riva tapet från skåpdörrarna i hallen, de ska målas istället för tapetseras,för det blir så slitet just vid handtagen annars.

I går avfrostade jag frysen för det var - 10, idag är det - 1 igen, bara att passa på ,men jag är glad när det är varmt, har blivit förkyld igen,hatar min näsa !

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Vilka billiga tapeter. Var hittade du dem någonstans?

Samara sa...

Färg och Tapet vid ÖB var det =)

Lilo sa...

Oj... vilka mushistorier! *spärrar upp ögonen* Här har vi inga möss inne, bara hamstrar. ;)
Såg du att min låtsaspappa skrivit om mig och honom och att det är med på Solstollarnas hemsida nu??

Samara sa...

Vad kul Lilo =)
Jag hade inte hunnit se det,men nu läste jag.
*kram*

Zarah sa...

*gapskrattar åt partiet om att kroppsvisitera katten*

Du - ta med dig den där påsen och gå med musen åtminstone ett gäng hundra meter bort - annars kommer de förmodligen tillbaka in. Det finns toppenbra musfällor som fångar musen i en liten bur. Den kan man ju bära långt utan problem - en påse kan den väl ta sig igenom. ;)

Var bara noga med att kolla den ofta - så att det inte sitter en rackare där inne och väntar på att bli utsläppt...

Kram!