lördag, januari 20, 2007

Jag hostar och väser


Ja det är lugnt i min omgivning nu,för jag har nästan ingen röst,och pratar därmed inte i onödan till hela familjens glädje.
Min mamma brukar annars säga att sen hon fick mig har hon inte behövt nån radio ...

Måndag ,tisdag ,onsdag var jag hemma, men sen har jag jobbat,har inte råd att vara sjuk,och mitt jobb tar ju bara lite mer än 2 timmar per dag.Jag har också kassettbok med Theodor Kallifatides med mig på jobbet,och han berättar så bra att jag nästan glömmer att jag är ute i snö och kyla.
Jag har träffat honom en gång,han hade föredrag här i Holmsund, det var både roligt och tänkvärt.

Så har jag gjort en ny bekantskap under veckan, Maria heter hon och gör otroligt fina smycken som hon säljer, kolla in hennes hemsida.


Jag har inte träffat henne än, det är det som är så intressant med internet,man träffar många trevliga personer,men när min förkylning är över, planerar jag att åka till stan och hälsa på henne.

Så har jag och Claes beställt en resa till Rhodos, här är bild på hotellet.
Hmmm nu skulle bilden hamna under texten,men bloggen lever sitt eget liv.
Det påstås att det ska vara enkelt att lägga läggar ute i kanten till kompisars bloggar ,men jag hajar noll,klickade på templates som nån sa,men där var det bara en massa html,och det inte min grej.
Om nån vänlig själ vet hur man lägger länkar i kanten så hör av er,snälla.
Vi ska hur som helst åka till Rhodos i juni,och jag längtar till solen och värmen, ute är det -12 och jag är alltså förkyld.
Önskar jag var ett Mumintroll som kunde gå i ide,enda felet är att de äter tallbarr innan de lägger sig,och det låter inte så gott direkt.
Men kokt med lite tsatsiki till så kanske det går ner ?
Njääää jag äter hellre hamburgare ! =)

2 kommentarer:

MarieG sa...

Bra smak du har!!! (Våra bloggar är likadana)! Åh vad underbart att åka till Rhodos i sommar..... Hotellet ser så fint ut med vatten på båda sidor! Förstår att du längtar!!!!

Anonym sa...

Åh vilket vackert hotell ! Förstår att du längtar!!
Hoppas du blir frisk snart så kan vi
stämma träff =)
Kram Maria