onsdag, oktober 25, 2006

Jag fryser

Ja nu är det kört, vintern är här, inatt var det -2,4 grader på jobbet, det var inte så kul att cykla omkring då ,kände mig som en martyr, lider för att andra ska få sin tidning till frukosten.
Jag har tagit fram vinterjackan nu,det var mycket varmare med den än med sommarjackan,som den nederska knappen saknats på i ett år, så det fladdrar som på en kråka när jag cyklar.Har skrivit upp på min lista inför fredag : sy i knappen ! Så är jag redo för nästa år,om jag inte frysit ihjäl innan dess, löjligt ju, varje år håller jag på att frysa händerna av mig när det kommer under nollstrecket.
Ett år när det hade varit -30 så blev det plötsligt så varmt att det bara vara - 10, då öpnnade jag jackan och tog av mig vantarna för jag stektes.
nej jag skojar inte,tror det var vintern 95-96 faktiskt.

Nu fryyyyyyser jag, höger hand är kall än,den jag håller på datamusen, den blir alltid kall fortare än vänster, ska man verkligen ha mushand när man inte jobbar på kontor ?

Igår var jag så duktig, hann massor av saker jag hade skjutit upp länge, de mesta var småsaker som tog bara en kvart eller mindre så varför hade jag inte gjort det förr ??

Idag ska jag till badhuset, jag längtar, det är så underbart att åka vattenrutchbana, och att sen sitta i bubbelpoolen.
Vi ska fara lite innan de öppnar, ibland får vi komma in några minuter innan, då simmar jag i bassängen, bara jag och pojken,och det känns så lyxigt,som om jag vore miljonär ,hihi

Inga kommentarer: